Pressemelding: Ny teamkjører Emil Johansson

publisert

Artikkel informasjon

Presse og Nyheter

Sweet Protection kunngjør nytt partnerskap med Emil Johansson.

Sweet Protection kunngjør et nytt partnerskap med Johansson, en av sin generasjons mest fremtredende MTB-syklister. Den langsiktige avtalen vil fokusere på utviklingen av neste generasjons MTB-hjelmer, og Johansson vil være dypt involvert i design og utvikling av nye produkter. Med innsikt fra verdenstoppen og med en utrolig rytter på laget, jobber Sweet Protection med å styrke sin kolleksjon av MTB-hjelmer.

Sweet Protection sin designfilosofi 'Stronger. Lighter. Better.' guider alt av designprosesser og produktutvikling som blir gjort innad i firmaet. Alle hjelmene befinner seg i det såkalte “sweet spot” mellom lav vekt, lite volum og førsteklasses beskyttelse. Hovedmålet er å aldri gå på kompromiss med sikkerhet og fortsette med banebrytende teknologi, og til slutt gjøre det mulig for ryttere å pushe grensene sine.

“Valget mitt om å samarbeide med Sweet Protection var en no-brainer. Det handlet om å finne en partner som er kjent for de sikreste hjelmene på markedet, med flott estetikk og designspråk."

Emil Johansson

Emil Johansson

Sweet Protection og Emil Johansson ser sitt nye samarbeid som et kollektivt partnerskap, der Johansson er dypt involvert i design- og utviklingsprosessen av vår neste generasjons MTB-hjelmer. For Sweet Protection betyr dette å utnytte innsikt fra en i verdenstoppen i sykling i design- og utviklingsprosessene, som samsvarer med deres mål om å søke etter perfeksjon.

Begge parter har skandinaviske røtter og dette vil selvsagt gjenspeiles i fremtidige prosjekter som passer både Sweet Protection og Emils stil.

“Dette partnerskapet er mer enn bare en sponsoravtale; det er et samarbeid som vi mener vil forbedre produktene våre, pushe grenser og styrke posisjonen vår. Å samarbeide med utøvere i verdenstoppen har alltid vært viktig for Sweet Protections utvikling og vi gleder oss til planene fremover med Emil” - Pascal Herrmann, Marketing Manager at Sweet Protection

Om Emil Johansson:

Møt svenske Emil Johansson, kjent som et ikon innen mountain bike.

Disiplin: MTB Slopestyle and Freeride
Nasjonalitet: Sweden
Hjemby: Falun
Fødselsår: 1999

Besøk Emils Instagram og YouTube-kanal.

Om Emil Johansson:

Møt svenske Emil Johansson, kjent som et ikon innen mountain bike.

Disiplin: MTB Slopestyle and Freeride
Nasjonalitet: Sweden
Hjemby: Falun
Fødselsår: 1999

Besøk Emils Instagram og YouTube-kanal.

PRESS CONTACT:

Sweet Protection | Pascal Herrmann| pascal.herrmann@sweetprotection.com

Superneo communication | Lucas Schwarzer | lucas.schwarzer@superneo.de

Oppdag Sweet

Sterkere. Lettere. Bedre.

24.07.03

Sebastian Breuer takes on the European Divide Trail

Join us in following our athlete Sebastian Breuer as he sets out on what he calls “the biggest challenge I've ever faced in terms of my sporting activites.”

24.07.03

Press Release: SS25 Full-Face Helmets

Oslo, June 24th, 2024 - Sweet Protection, the renowned Norwegian brand, is set to unveil its exciting new highlights for Spring/Summer 2025. Known for crafting high-quality protective gear for various action sports disciplines that combine top-tier protection performance, innovative designs, comfort and performance, Sweet Protection is proud to announce its latest innovation - a newly developed MTB full-face helmet platform.

Våre utøvere

24.06.11

Uno-X Mobility & Sweet Protection

Sweet Protection er en av hovedpartnerne til det første UCI Pro Cycling-laget fra Norge; Uno-X Mobility. De kommende sesongene vil laget bli sett i våre hjelmer, briller og casual klær. Vi er stolte av å støtte laget når de markerer seg i de største sykkelrittene og deltar i det prestisjefylte 2023 Tour de France.

24.05.29

Unbound Gravel

It’s the spirit that 4,000 riders bring with them to the Flint Hills of Kansas for one weekend each spring; the spirit of an event that began with 34 participants in 2006 and now stands as the “World’s Premier Gravel Event.”